Потребителски вход

Автор: alexooo Категория: Туризъм
Прочетен: 17653 Коментари: 8 Гласове:

Последна промяна: 29.04.2012 13:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Дойде април и трябваше да открием велогодината. Избрахме остров Корфу (Керкира).  Ако искате да разберете истината за всяка жена вижте я сутрин, когато се събуди, преди да си е сложила грима. Така е и с гръцките острови, вижте ги през април, когато още не е започнал туристическия сезон и не им е сложен лъскавия "грим"!   В исторически план нашата мечта е била да си върнем "България- на трите морета". Това островче от 620 км2 се мие в три морета и такива шовинистични мисли на никой не му идват на главата."Корфу- на три морета"- да сте чули някъде? На север е Адриатика, на изток- Йонийско море, а на запад и юг- Средичемно море. Въпреки, чи и Адриатическо и Йонийско са част от Средиземно море.  Крайбрежната ивица  е 240 км, почти колкото нашите 340 черноморски километра.  Корфу има богата история- ама много богата. Той е единственият гръцки остров, който не е попадал под Османска власт.  Натоварихме четирите колела на покрива на комбито, спряхме за малко в Златоград, да купим каквото сме забравили и минахме през едноименното ГКПП: image   Златоград
 Който е минавал по този път, към Ксанти, знае че е много тесен и с много завои. Оказа се, че на Корфу 70% от пътищата са такива (дори и много по-тесни).  Спряхме над Ксанти (Скеча по български, населението му е съставено от около 20-30% българомохадени), за да поснимаме малко: image
image   Ксанти
 На около 10 км след града стъпихме на "Виа Игнациа". Магистралата наистина е едно творение на инженерната мисъл. За първи път е прокарана от римляните през 3-4 век. След като столицата на империята се преместила от Рим в Константинопол и имало нужда от пряк път между тях. Съвременната магистрала не повтаря съвсем трасето, което тогава е излизало на адриатическото пристанище Дуръс в Албания.  Сега тя свързва река Марица до град Фере, с град Игуменица на Йонийско море. Дълга е 670 км. Най-голямо впечатление ми направиха тунелите. Изброиме над 70 от тях с обща дължина 99 км. Най-дългият е 4,6 км. По магистралата няма заведения и бензиностанции, а само паркинги за почивка. За да искаш да заредиш, трябва да излезеш и да търсиш близка бензиностанция в някое село или град. Газстанции има много малко. В Гърция литър бензин е 2 евро, а литър газ 0,9 евро. (съответно- 1,35 евро у нас и 0,65 евро). image   в тунела
 Много красиви градове по магистарлата са: Мецово и Йоанина. Мецово (Метсово) прилича на Търново. През целия ден ни валя дъжд,а в най-високата част на магистралата (след Метсово) започна да прехвърля и сняг. Оказа се, че през април и в Гърция има сняг по високите части на Пиндските планини. Не разбрах дали там имат някакъв зимен курорт. Банските, които си бяхме взели, щяха да са излишни!
image image image  Когато минахме покрай Йоанина си спомних част от нашата история. Градът е бил столица на Епирското деспотство и от тук Тедор Комнин тръгва да превзема България през 1230 година, само че си намира майстора при Клокотница. Искаше ми се да вляза в историческия музей и да видя как са показани тези събития от нашата съвместна българо-гръцка история, но се отказахме. Бързахме за Игуменица. След като Иван Асен победил, цялата част от териториите, по които минава Виа Игнация станали наши. И за какво му е трябвало на този Комнин да се бъхте 700-800 километра, за да му избодат очите накрая!  Бързахме за последния ферибот, който трябваше да ни закара на острова. Мислех си , че Игуменица е някакво много голямо европейско пристанище.   image    Игуменица
 Oт тук тръгваха огромни фериботи за цялото Средиземноморие, image image   Оказа, че тя е едно малко градче, като нашето Харманли, което има един бетонен кей около 1 км и това е. Нямаше дори  чакалня (сега я строяха). Естествено, последният ферибот не отплава (никой не ни обясни защо!). Плановете се промениха и сега трябваше да преспим не на острова. Намерихме си едно заливче и направихме бивака: image  На сутринта отплавахме. Отзад е Игуменица. Билетче за човек е 6 евро, а за автомобил- 26 евро (за южното пристанище Лимни- 1 час). За Корфу (2,3 часа) е 10 евро на човек и 40 евро за кола. image  Пристанището на Лимни е малко. Чакалнята прилича по-скоро на будка с голям паркинг пред нея.  Искахме да купим карта на острова от там, но се оказа че такова нещо няма. Успяхме да намерим такава едва в последния ден от пребиваването ни. :((( Жалко!  Градчето Лимни беше първата ни среща с острова. Тесни улички, по които автомобилите се изчакваха да преминат и един канал-река - много романтичен. С малко фантазия може да ви заприлича на Венеция.  Свалихме колелата от багажника и натиснахме педалите. :))) image Основната растителност се оказаха: бамбук, кактуси,палми и маслини: image image image  Първото градче или село (по нищо не се различават) към което тръгнахме бе Пелекас . Над него се намира висока скала, на която обичал да седи немският император Вилхелм (имал вила тук) и да съзвецава острова. Снимки от градчето и панорама от скалата: image image Старата крепост на град Корфу и самият град  (на около 15 км. по права линия, (т.е. от единия до другия край на острова): image image Времето се разваляше. Идваше дъжд. След това се отправихме към северозападния град Палеокастрица. Има някаква легенда свързана с този залив и аргонавтите. Итака е на около 100 км. от тук. image От тук  започваха бреговете на Адриатическо море. Северната част на острова е планинска с много тесни улички в селата и още по-тесни пътища между тях. Трудно става разминаването с насрещните коли.  Започна да вали и да духа силен вяътър. Направихме втория бивак. Събудихме се рано. Цяла вечер валя. През този ден нямаше да караме колелата. Разочарование. Щяхме да сме като японски туристи- обикаляме и снимаме. Скука!  Тръгнахме и се озовахме в най-северното градче - Рода. Отзад на снимката се вижда Албания. През целия ден щяхме да я гледаме. image image image  След Рода тръгнахме към Касиопи. От тук започва протокът между Корфу и Албания, Най-тясната му част е около 2 км. В продължение на оклоло 2-3 века до тук се е простирало Българското царство (в Албания). image  Албанският град Саранда: image  Крайбрежието от Касиопи до град Корфу е основната туристическа дестинация.  Има много хотелчета, заливчета, но всичко е направено за стандартния турист. Свалят го от кораба, качват го на автобуса, показват му лъскавите нещица и .. му вземат 500-1000 евро. Всички са доволни! Особено бройлерите!  Град Корфу е столица на острова и основна туристическа атракция. Има стара и нова крепост. Музей на азиатското изкуство, Катедрала "Свети Спиридон", с мощите на светеца, считан за пазител на острова. Центърът е вписан в Списъка на световните забележителности на ЮНЕСКО.  Историята на Корфу е много разнообразна. и забележителна. Владяли са го римляни, византийци, готи,за да бъде превзет от Венецианската република и тя да го владее повече от 500 години. След като го превземат го залесяват с маслини и започват да произвеждат зехтин. След това, в края на 18 век е превзет от Наполеонова Франция. И тук започва най-любопитната част от историята му.  Руският адмирал Ушаков побеждава османската флота при Калиакра. Има негов паметник там. Само 5 години по-късно Русия и Турция са съюзници и заедно превземат острова и го управляват в продължение на 7 години. Образуват така наречената Йонийска република- предшественик на съвременна Гърция. Паметник на адмирал Ушаков (най-известният мордовец (Република Мордовия) в света): image  След това отнова е превзет от Наполеоновата армия. През 1815 година е предаден на Англия. От тогава е замъкът "Сейнт Джордж и...", където се е помещавал английския батальон. Днес тази сграда е Музей на азиатското изкуство. Решихме да влезем в него, но се оказа че е затворен след 15 часа (странно работно време). През 1864 година англичаните подаряват острова на Гърция. image   Музеят на азиатското изкуство
image   театърът в Корфу
image   кино Орфей
image   Най-старата опера на Балканите (1721 г.) ???
image   В парка пред старата крепост (целувка за всички) :)))
 Снимки от старата венецианска крепост: image image image Църква "Свети Георги" (построена от англичаните в дорийски стил) в крепостта: image Огън! image Бий! image Поглед към новата крепост и катедралата "Свети Спиридон" image image Улички в центъра. Най-романтичната и красива част на Корфу. Прилича на Сицилия.
image image Новата крепост: image На следващия ден тръгнахме с колелата към двореца на императрица Сиси: image image   Портокали край пътя
Императрицата на Австро-Унгария, съпруга на Франц Йосиф I, като всяка красива жена има трудна съдба.  Дворецът се намира на около 10 километра от столицата. Заслужава си да бъде посетен. Входът е 7 евро. Нарича се Ахилио, защото императрицата била голям почитател на древногръцката митология. Наследила го от баща си- Баварски херцог.   image   пред двореца
image   аз и Сиси
image   Сиси и светкавицата ми :)))
image image   фреска на тавана
image image   от това бюро се предавали съобщения по морза (кутията отпред)
image От последния етаж на двореца се излиза в красивата градина. Има статуи на музите и древнигръцките мислители, както и на герои от митологията. В края й е изтигната скулптурата на Ахил в 11,5 метров ръст. От терасата пред нея се наблюдава острова. image image image image image image image image image image Град Корфу и летището му, гледани от Ахилео: image image След имперската красота отново се отправихме към Лимни. На другия ден трябваше да посетим Метеора. 19.04.2012 г. Лимни, Корфу, Гърция

Пътеписът е осъществен благодарение на туристически магазин deno.bg

Тагове:   Корфу,

Гласувай:

1. lubara - За съжаление снимките не могат да се ...
29.04.2012 12:29
За съжаление снимките не могат да се отворят.
цитирай
2. alexooo - Качих ги отново!
29.04.2012 13:13
Качих ги отново!
цитирай
3. анонимен - Поздравления! Много ми хареса!
01.05.2012 11:37
Отдавна знам за Корфу, но истински го обикнах, сле като прочетох "Градината на боговете" (така е нарекъл той Корфу) от Джералд Даръл - любим мой автор естествоизпитател и природозащитник, създал на о. Джърси в Ламанша собствена зоологическа градина.
На Корфу той е живял като дете с майка си, сестра си и брат си по време на ВСВ. Написал е по пози повод и "Моето семейство и други животни". От Корфу започва любовта му към природата и животните и наред с Б. Гжимек се превръща във велика личност, посветила живота си на опазването на природата.
цитирай
4. erato7 - Много се радвам на хора като вас, ...
01.05.2012 15:57
Много се радвам на хора като вас, обичащи пътешествията!
Постингът много ми хареса!
цитирай
5. анонимен - Благодаря ти за инфото!
01.05.2012 18:01
parasol написа:

6. анонимен - erato7
01.05.2012 18:03
Само трябва да намериш съмишленици! ...и желание!
цитирай
7. alexs - Изненадах се че е толкова красиво на ...
05.05.2012 21:31
Изненадах се че е толкова красиво на о. Корфу! В България стана твърде опасно да се кара колело разминах се на косъм ! На такова място където няма голямо движение е истинско удоволстие да се разхождаш с колело! Поздрави!
цитирай
8. takaini - Върнахте ме в спомените ми назад!
27.08.2013 17:28
Корфу е най-тюркоазената красота за мен!Благодаря за удоволствието!:))
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.