Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2017 00:04 - АЗ - В БЛОГОВ ОТПУСК
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2494 Коментари: 2 Гласове:
7

Последна промяна: 15.05.2017 00:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Аз непрекъснато работя, правя нещо, независимо дали е тежък физически труд или някакъв друг. Доколкото мога, стремя се да превръщам всеки труд в творчество и така и най-тежкият труд ми носи радост. Особено ако видя резултата от труда си, напр. една построена от мен къща. Човек доста по-лесно упознава хората около себе си, отколкото самия себе си. Защото да упознаеш себе си е необходимо да упознаеш чипа си. Ако живееш по неговите повели, не само големите трудности, които трябва да преодолееш, но дории неимоверно тежкият живот носи радости. Защото съзнаваш, че така е трявало да бъде, за това си бил програмиран. Да не би да е лесно на един монах, посветил живота си на Бог? Но той върви щастлив по този път, един от най-тежките. Аз също съм преодолявал големи трудности в живота си, борил съм се, но аз съм избирал този начин на живот. В мисълта ми преминава един стих от Ведрин, който казва: Отсечката в живота се скъсява! Така е, но животът има край. Поради това човек трябва да се изявява докато има сили, да направи нещо градивно, благородно, но това ще стане ако животът му има цел. Така е писано в Стария завет, не помня от кой пророк или светец. Тези дни, та даже и седмици върших, различни работи по градината и къщата в имението ни, което нарекох през 1989 г. Хамбардере. Постройките са общо 8, всяка е направена от мен. Покрай продължителните ми пътувания в Америка бях позанемарил подръжката им. Сега обаче се натегнах и свърших толкова голяма и тежка по обем работа и същевременно толкова различна, че днес, намирайки се почти на финала седнах да си почина за минута и си казах: Един нормален човек не може да свърши толкова работа. Измороих се доста, натрупа ми си умора, но днес, като видях какво съм свършил реших, че трудът ми не е отишъл напразно. Лятото дойде, време е за пътуванията ми. Предприемам ги с усещането, че тук си свърших работата. За блога обаче нямам време, мислите ми са вече другаде, духът ми витае вече по места, по които съм бил, но нещо съм недогледал, недооценил и поради това те са влезли в плановете ми да ги посетя отново. Недовършени остават плановете ми за блога, но ще се завърна. Имам и страхове – преди години в САЩ изживях атака от руските хакери, които блокираха компютъра ми като ми предоставииха алтернатива – 300 долара или до три дни информацията от харддиска ще бъде изтрита. Приятелче на дъщеря ми, компютърен специалист там за една седмица спаси всичко в компютъра ми. По този повод съм се размислил, че проблемите в света, които могат да доведат и до война са вече не дотолкова икономически, а израз на борбата между културните хора и приматите, програмирани в страните с държавници примати да причиняват само злини на хората. Мисля, че културните хора няма да издържат дълго на този тормоз - да ги държат на нокти, да ги провокират с кибератаки и други простотии и ще треснат държавите примати, където те се пръкват, ако тези държави да подмятат ракети, хиперсвръхсупероръжия, ракети носители, летящи на 200 км. височина и т. н. Аз никога до сега не спрях в живота си, винаги имам нещо да правя. Но усещам, че отсечката на живота ми ми се скъсява и това ме кара да бързам. На 73 все още мога да ходя по 10-12 часа на ден, но на тази възраст това си е рисково. Усещам и една промяна в себе си. Преди да ни се роди внучката ни много премислях преходите си, повече се съобразявах с опастностите. Сега съм по-спокоен, мисля си, да се случва каквото има да се случва. Когато се изгубя обаче някъде, а нямам вода или денят свършва, когато знам, че срещата ми с баба меца е неизбежна, макар да казвам, че сега казвам, че не ми пука, изпитвам страх. Тогава се мобилизирам, идват ми нови сили и излизам от затруднението. Човекът има две основни изяви на този свят, си мисля. Едната е да си опази живота и другата е да се възпроизведе. Седнал пред компютъра, мислите ми протичат по един начин, изправен пред суровата реалност обаче, не е същото… На тези, които обичат природата когато пътуват да се плацикат по плажовете на Гърция през Маказа предлагам една отбивка: Между Златоград и Джебел има едно прекрасно място, в което е разположено село Лебед. Това е единственото място, където в Родопите има естествени езера. Те се подхранват от карстов извор под тях. Езерата са две и макар и доста различни от Пиринските и Рилските, красотата им е голяма. Освен тези езера в района на селото има още 14 микроязовира, някои доста големи. От едната страна естествените езера са подпряни от връх Устра с крепостта си, която също трябва да се посети. Тази крепост е хибрид между естествени скални игли и зидове между тях. Върхът е доста висок и предлагаа страхотни гледки. Третата забележителност тук е тракийското светилище Илкая /Лековитият камък/. Светилището се състои от една скала със стълби и ниши, надвесена над дълбока долина. До нея е Лековитият камък, който има отвор, през който леко приведен може да премине човек. Ако човекът е болен, оздравява, твърдят хората. Това светилище не е голямо както напр. това при Дъждовница, но за мен то се явява едно от най-силните места от този тип. Да отиде някой специално да разгледа този рай от природата ни, това бихме го направили един-двама от цялата страна, може дори и само един, но да се отбие някой до тези места на път за плажовете на Гърция – това е съвсем реално. Затова с тази Реклама сезирвам пътуващите през прохода Маказа /Ножицата/. На природолюбителите и туристите – хубаво лято. На обичащите плажовете – вкусна питателна храна.



Гласувай:
7



1. shtereva - Привет!
15.05.2017 00:53
Здравейте! Благодаря за невероятния блог с неизчерпаема информация за планините на България! Желая Ви ползотворен отдих и още много години здраве и сили за постовете тук!
Сърдечен поздрав,
М. Щерева
цитирай
2. sande - На кого ни оставяш, бе батко Коста?
16.05.2017 08:23
Връщай се по-скоро тук. Америка може без всеки. А пък и Доналд Тръмп е там .

Той си знае работата и няма да остави никого в беда.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12183064
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031