Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2009 13:56 - Как се задрасква историята!
Автор: alexooo Категория: Новини   
Прочетен: 19478 Коментари: 27 Гласове:
1

Последна промяна: 03.06.2009 17:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Много много не ми се иска да напиша този постинг, но някакъв гняв напира в мен!
 За какво става въпрос?
 Има един мемориален комплекс издигнат по повод избитите над 200 български дечица през 1913 година.
 Местността се нарича Илиева нива и се намира до родопското село Глумово.
 За какво е моят гняв?
 През миналата година, когато минах от там, табелата, която информира за тези башибозушки нечовешки деяния изглеждаше така:
image

/може да я увеличите като цъкнете върху нея/
image


а тази година надписът беше заличен с бяла блажна боя, така че да не се чете нищо:
image

image

 А аз не обичам да бъдат заличавани такива неща, за това ще напиша какво пишеше на табелата преди този "радетел" да  я изтрие.
Надписът е следният:
"Мемориален комплекс с оригинален паметник, чешма и параклис "Св. Петка Българска", изграден през 1996 г. в памет на избитите над 200 деца при най-големия погром над българите от ЗАпадна и Източна Тракия по време на Междусъюзническата война през 1913 г.
Проектът е реализиран по инициатива на Съюза на тракийските дружества в България с подкрепата на община Ивайловград.
 Те са главни организатори на ежегодно провеждания тук в първата събота на юни /т.е. след 3 дена/  Национален младежки тракийски събор по случай Деня на тракийското дете, едно от най-значимите събития в региона, израз на преклонението пред ценността на детския живот като символ на бъдещето на нацията. След заупокойната молитва за спасението на душите на загиналите деца, по традиция Денят на тракийското дете е изключително богат на културни събития с основен акцент провеждане на детска асамблея. С много песни , танци, спортни състезания и конкурс се дава шанс на децата да бъдат щастливи , противопоставяйки на войната и смъртта своя съзидателен труд и усмивки. С всяка изминала година местността Илиева нива става все по-голяма сцена за културни изяви на потомците на тракийските българи и техните деца от цялата страна."

 Питам се!? На кого този надпис е пречел, че го е унищожил.
Другарю Станишев, пак ли Интернационалът свири  в главата ви?

Вижте също: http://ivoso.blog.bg/turizam/2006/04/06/trakiiski-memorial-ilieva-niva.2223



Гласувай:
1



1. анонимен - Какво общо има Станишев, Костов, ...
03.06.2009 14:02
Какво общо има Станишев, Костов, Борисов и др. знайни и незнайни политици с този проблем? По-леко ли ви става когато обвините някого за нещо, за което сме виновни ние самите? Това си е чиста проба вандализъм и не е изолиран случай, а извършителите са между нас...
Диана
цитирай
2. alexooo - 1. анонимен
03.06.2009 14:04
не е вандализъм! вие не живеете в смесен район, нали? и затова не може да разберете за какво става въпрос!
цитирай
3. анонимен - Грешите, живея в турски регион и съм ...
03.06.2009 14:19
Грешите, живея в турски регион и съм българка... За чувствата си няма да говоря, национализмът не ми е чужд..., но не за всичко са виновни "те"... ние се изпокрихме, нас ни няма, измисляме хиляди причини, за да сме пасивни наблюдатели и единственото, което си позволяваме са коментарите...
Диана
цитирай
4. valsodar - Кому ли е пречел наистина тоя надпис?
03.06.2009 14:29
Може би на този, който не иска да помним историята си?
цитирай
5. indreal - Пак е
03.06.2009 14:32
интернационалът, уви... Въобще напоследък интернационалът звучи едва ли не навсякъде в обществения ни живот, от което лично мен почват да ме побиват тръпки!
А относно заличеният надпис, добре че има хора, които пътуват и снимат всичко, което им се изпречи. Така че на заличителите няма да им е лесно. Но е отвратително, че изобщо ги има...
цитирай
6. ivoso - Първият път
03.06.2009 15:14
като минах от там нямаше табела, по пътя по-надолу към Крумовград качих на стоп един човек който се оказа турчин /т.е турски гражданин от Истамбул роден в Крумовград/ Разпитах го за този паметник и той започна с думите ... Нали знаеш, че България е била под турско робство...... Та за бялата боя явно ги е срам турските граждани родени в България от това което са направели "техните" дядовци. Ивинявам се ако съм засегнал някой.
цитирай
7. alexooo - 3. анонимен
03.06.2009 15:14
то май че вече всички живеем в турски райони! знам, че не за всичко са виновни "те". А и ставаше въпрос за една заличена табела , а не за "те"! и нали "те" са част от "ние"?
цитирай
8. alexooo - 4. valsodar
03.06.2009 15:16
и аз мисля така!
цитирай
9. alexooo - 6. ivoso
03.06.2009 15:18
представи си, че всичкото това се случеше с табела, в която не пише за смъртта на български деца, а за деца , от други народи. без значение турски, гръцки, руски, румънски...., дали тишината за задрасканата табела пак щеше да е толкова силна?
цитирай
10. alexooo - 5. indreal
03.06.2009 15:19
а е само един надпис!
цитирай
11. indreal - уви,
03.06.2009 15:36
не е "само един надпис", защото понякога и една-единствена дума може жестоко да бърка в здравето на някой. А често пъти се почва от неща, които на пръв поглед ни се струват маловажни, и когато вече се стигне до наистина важните неща, изведнъж се оказва, че реакциите ни вече са закъснели. И един ден хората се питат "ама как изобщо са позволили да се стигне до там?" Ами ето как - с мълчание и пасивност.
Още веднъж поздравления, че си възкресил заличената история.
цитирай
12. alexooo - 11. indreal
03.06.2009 15:46
така е! но не станаха ли прекалено много тези надписи в нашата история!?
цитирай
13. анонимен - Когато има целенасочена политика
03.06.2009 16:23
на подмазване от страна на някои политически сили към султан Доган, ще бъдат заличанави много подобни надписи.
Не трябва да си затваряме очите пред този основен проблем.
Той се нарича ДПС, а не само етнически електорат.
цитирай
14. alexooo - 13. parasol
03.06.2009 17:48
дали пък няма съвременни еничари намесени в "заличаването"?
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Аз също си мисля, че заличаването е
03.06.2009 17:48
направено с политическа цел, ако беше от вандали просто нямаше да я има табелата, възможно е и от някой засрамен турчин да е направено, не го изключвам като вариант, между обикновените техни хора има много свестни.
цитирай
16. alexooo - kasnaprolet9999
03.06.2009 17:51
защо му е на обикновения човек да прави това нещо? пък бил той българин, турчин или циганин!
цитирай
17. zaw12929 - През тази война е убит дядо ми( баща ...
03.06.2009 23:50
През тази война е убит дядо ми( баща на баща ми) Войните са отнели много жертви.
Вие пишете това с политическа цел! Но няма да я постигнете. Може и вие да сте ги заличили. Някой Ваш съмишленик, дето все искат да мразим турците. Но тези турци са български граждани- те не са убивали децата, за които е комплекса. Вие искате да продължи избиването- щом не сте на власт! Стига! Опомнете се, че сме европейци, които живеят при еврозакони!
цитирай
18. alexooo - 17. zaw12929
04.06.2009 08:41
опаааа!
успокой се малко!
не съм ги задраскал аз. бъдете сигурни! и тук няма политика, а констатация! не мразя турците. дори не мразя ДПС, но не искам да има еничари!
цитирай
19. oda - и какво общо има това със Станише...
04.06.2009 09:29
и какво общо има това със Станишев?
цитирай
20. alexooo - 19. oda
04.06.2009 09:31
защо за вас е по-важно изречението за Станишев, а не всичко написано преди това? изглежда имате много интересни чувства!
цитирай
21. tili - Тъп вандализъм като поруганото гробище
04.06.2009 10:52
преди време. Няма българска нация, има племена! Какви европейци - на светлинни години сме от цивилизованото поведение!
цитирай
22. alexooo - 21. tili
04.06.2009 11:35
с болка трябва да си признаем, че наистина е така! образование трябва и образовани хора. Като ги няма тях идват вандалите!
цитирай
23. vminev - Вижте, това заличаване може да е ...
05.06.2009 10:56
Вижте, това заличаване може да е поради натрупан негативизъм от информацията СЕГА, а събитието е отпреди време. Да се помни нещо негативно и трагично без да помрачи сърцето ти - трябва да има балансиран разсъдък, който липсва повсеместно у нас- това е факт! Повечето от нас, като прочетат такава табелка им напират едни....не, не съм я обельосал аз .

Искам само да отбележа, че за мен частта от статията "Деня на тракийското дете, едно от най-значимите събития в региона, израз на преклонението пред ценността на детския живот", за мен е неправилна, тъй като прекланение ние, човеците, дължим ЕДИНСТВЕНО НА ВСЕВИШНИЯТ БОГ.

Частта "...След заупокойната молитва за спасението на душите на загиналите деца..." касае чувствата ни, но не и правилността на постъпката, тъй като човек спасява душата си от ада, огненото езеро, приготвено за невярващите в Исус, единствено и само докато е жив- СЕГА, а умре ли- той ОТИВА НА СЪД. Поне за това пише в моята библия.

Тъжно е също така, че историята е променяна тенденциозно В УЧЕБНИЦИТЕ - за това замисляли ли сте се ? А за тенденциозните видео-интеригри с вампири, вълколаци и кръв? А ...? А....? Вижте, живеем във време, в което ИСТИНАТА е ЖАЛКА ДУМА. За мен Божият Син е Истината и всичко друго е временно и променливо.

Тъжно е за децата, безспорно. Наистина е тъжно.

А турците наистина повсеместно изкупуват български земи и това е също тенденциозно, вследствие на обезлюдяването на бълг. село.

Е, идват и по- лоши времена, принципно. Нека Бог ни дава силата да живеем трезво .
цитирай
24. cudo - да жалко!
06.06.2009 15:52
Ние, като народ не бива да допускаме подобни неща да се случват
цитирай
25. mem - Диана, ода,
15.06.2009 12:12
станишев има общо - след като е решил да бъде управляващ в тази държава, нека да си гледа работата, тоест да се грижи за собствената си държава.
цитирай
26. анонимен - 5 iuni ilieva niva
07.06.2010 11:38
Za parvi pat posetih tova mqsto,mnogo krasivo i v sa6toto vreme mnogo tajno.Napravi mi silno vpe4atlenie pametnika,sqka6 4uvah stenaniqta na tezi nevinni du6ici,pose4eni ot qtagana na tezi jestoki ba6ibozuci.Zatova kato istinski balgari ne trqbva da zqabravqme tazi tragediq,za da ne se dopuskat nikoga tezi jestokosti.
цитирай
27. marknatan - грозно изключително грозно деяние ...
08.12.2010 08:46
грозно изключително грозно деяние и тогава и сега
и се действува по един и същи начин
те били "турци" поробители дето живеели по чукарите ?
кой поробител се катери да живее в лишения от презрения за мюсулмани селски труд
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alexooo
Категория: Туризъм
Прочетен: 2995983
Постинги: 141
Коментари: 2509
Гласове: 11692
Спечели и ти от своя блог!